Våra medarbetare

Se vad våra medarbetare tycker om sina arbetsuppgifter, möjligheter och utmaningar.

Philip Hellberg

Vilket år började du arbeta på Input interiör?

2016.

Vad gör du just nu?

Just precis nu håller jag på att ta fram en manual för en bordsskärm till en av våra montörer.

Vad gör du annars om arbetsdagarna?

Jag jobbar på vår backoffice support så jag hjälper både våra säljare och ibland kunder med olika frågor och problem. Mina ansvarsområden är ärenden och reklamationer.

Och när du inte jobbar?

Då gillar jag att äta och dricka gott. Jag tycker det är kul att experimentera i köket, nu är det ramen-nudlar som är grejen, innan dess bakade jag eget surdegsbröd och för ett halvår sen bryggde jag eget öl. Annars blir det en del träning när jag hinner, just nu tränar jag inför ett Toughest-lopp i höst.

Vad har du gjort tidigare?

Jag har haft en liknande tjänst på Bilia som administratör, där jag lade order och skötte administrativa uppgifter. Innan dess var jag ställningsmontör en tid. Och så har jag pluggat på Chalmers, ett år vid dataingenjörsprogrammet.

Hur kommer det sig att du hamnade här?

Jag kom hit via en konsultfirma i slutet av maj 2016. Till semesterperioden frågade vår VD om jag ville gå över och bli fastanställd, vilket jag ville. Så det gick fort, redan till hösten började jag ”på riktigt”.

Vad glömmer du aldrig? En episod på jobbet…

Det jag spontant tänker på är kräftskivan vi hade med hela Göteborgskontoret. Då dukade vi upp långbord ute på lastbryggan, en sådan där kväll då det var toppenväder. Sedan kommer jag aldrig att glömma vår jubileumsfest vi hade när vi firade 30 år. Det var en riktig dunderfest!

Vad är det svåraste med ditt jobb?

Reklamationsärenden kan vara en riktig utmaning. Ibland kan personer meddela att saker har blivit slitna eller fått repor efter en mycket lång tid och säga att de förväntar sig en ny produkt. Då får man ta den diskussionen och förklara att normalt slitage är naturligt på en äldre möbel.

Vad är det roligaste?

Det roligaste är att man blir uppskattad, både av mina kollegor på supporten och av säljarna jag jobbar med. Ibland har kunder också varit väldigt tacksamma och uppskattat när man har löst något. Det är roligt att kunna hjälpa till och det som är kul med mitt jobb är att jag kan göra folk nöjda.

Låt oss kontakta dig

Dela dina uppgifter så återkommer vi.

    Tack

    Vi återkommer till dig så snart vi kan.

    Till formuläret
    Hoppsan

    Ett fel har inträffat, var god försök igen.

    Till formuläret