Våra medarbetare

Se vad våra medarbetare tycker om sina arbetsuppgifter, möjligheter och utmaningar.

Emma Hulander

Vilket år började du arbeta på Input interiör?

Det var 2014.

Vad gör du just nu?

Just nu är vår verksamhet i Finland det stora projektet som jag sitter med. Jag har hand om deras fakturor och hanterar alla deras ekonomirelaterade frågor.

Vad gör du annars om arbetsdagarna?

Jag jobbar som ekonomiassistent på både kund- och leverantörsidan. Det som är roligt för oss på ekonomiavdelningen är att alla kan göra nästan allt, vi har därför möjligheten att få jobba väldigt brett. När jag började så arbetade jag främst med hanteringen av alla leverantörsfakturor och såg till att de kom in i systemet. Sedan har det rullat på och mina ansvarsområden har utökats med att även få arbeta med kundsidan och vår verksamhet i Finland.

Och när du inte jobbar?

Jag gillar att träna, mestadels går jag på olika pass. Sedan tycker jag det är väldigt kul att testa nya restauranger, kolla på serier, eller bara umgås med vänner och familj.

Vad har du gjort tidigare?

Jag pluggade 4 år på Handels där jag läste ekonomi, logistik och marknadsföring. Jag har också jobbat en del i butik, bland annat i klädbutik i Gällstad där jag kommer ifrån. Input interiör är mitt första jobb inom det jag studerade till.

Hur kommer det sig att du hamnade här?

Lite av en slump kanske. Jag sökte en del jobb inom ekonomi efter min examen, och jag gillar ju inredning så jag kikade runt vad som fanns för jobb ute inom inredningsbranschen. Jag såg den här tjänsten på Input interiörs hemsida och det var ju både inredning och ekonomi, så det var perfekt!

Vad glömmer du aldrig? En episod på jobbet…

Precis när jag började så var jag med på derbyt – det är en turnering vi har varje år mellan bolagen och den här gången var det boule. Då hade jag bara jobbat några månader och alla på kontoret åkte buss ner till Malmö. Vi vann inte turneringen men jag minns att det var väldigt härlig stämning och jag tänkte ”vilket roligt företag!”.

Vad är det svåraste med ditt jobb?

Det svåraste är att hinna med. Det är kul att vi får göra så mycket varierande saker, men ibland dyker det upp saker som man önskar att man kunde lägga mer tid på. Det är också en utmaning att jobba med nya marknader och lära sig deras regelverk för hantering av fakturor och liknande.

Vad är det roligaste?

Det roligaste är variationen. Vi arbetar med alla bolag som ingår i Input interiör-koncernen, och då finns det möjligheter att få jobba lite inom varje område. Man lär sig nytt och utvecklas hela tiden. Det blir aldrig tråkigt att komma hit, varje dag går otroligt snabbt. Jag har varit här i fyra år nu, och har aldrig tänkt ”gud vad tråkigt att gå till jobbet imorgon”.

Låt oss kontakta dig

Dela dina uppgifter så återkommer vi.

    Tack

    Vi återkommer till dig så snart vi kan.

    Till formuläret
    Hoppsan

    Ett fel har inträffat, var god försök igen.

    Till formuläret