Category Manager till Input interiörs huvudkontor

Det är engagerade medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad vi är idag – Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en av oss!

Om tjänsten

I linje med Input interiörs övergripande vision och affärsplan har du som sortimentsansvarig det huvudsakliga ansvaret att driva och utveckla vårt sortiment inom skola och utbildning. Du förväntas att strategiskt ansvara för att sortimentet hanteras på ett sätt som optimerar försäljning och lönsamhet samt fokuserar på våra kunders behov.

Du kommer att arbeta med att handla upp, anpassa och göra urval av sortiment från befintliga och nya leverantörer för att säkerställa vår konkurrenskraft på marknaden. Med driv, självständighet och engagemang involverar du dina kollegor och samarbetspartners i utvecklingen av sortimentet, och du har en naturlig förmåga att tillsammans med våra medarbetare leda den gemensamma resan framåt.

Vi erbjuder dig möjligheten att få driva förändring och utveckling i en ny roll med stora ambitioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Utöka och samordna vårt befintliga produktsortiment.
• Upptäcka produktmöjligheter, analysera produkttrender och göra prisanalyser.
• Skapa nya kontakter med leverantörer.
• Utvärdera vårt nuvarande sortiment och synkronisera våra nuvarande leverantörer.
• Marknadsföra produkterna genom våra interna säljkanaler men även genom externa digitala kanaler.
• Förhandla om priser, sortiment, leveransvillkor och produktutveckling.

Dina egenskaper

Vi söker en självgående och driven medarbetare som är trygg i att ta egna beslut. Med god samarbetsförmåga och ett kundorienterat förhållningssätt kommer du att lyckas i rollen som Category Manager. Som medarbetare tror vi att du är:

• Lättsam, prestigelös och flexibel.
• Ordningsam och effektiv.
• Affärsmässig och resultatinriktad.
• Engagerad och håller koll på den senaste utvecklingen inom skola och förskola.

Du bör ha tidigare erfarenhet av liknande arbete, gärna som sortiment-, kategori- eller produktansvarig. Vi tror också att du har goda it-kunskaper med vana av att arbeta i affärssystem, BI-system, webshop, och Office-paketet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 18 december. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan, bifoga personligt brev och CV samt uppge löneanspråk. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Mille Milehem på mille.milehem@inputinterior.se.

    Sök jobbet

    Tack

    Tack för din ansökan!

    Till formuläret
    Hoppsan

    Ett fel har inträffat, var god försök igen.

    Till formuläret
    Låt oss kontakta dig

    Dela dina uppgifter så återkommer vi.

    Tack

    Vi återkommer till dig så snart vi kan.

    Till formuläret
    Hoppsan

    Ett fel har inträffat, var god försök igen.

    Till formuläret